Sihteeri / ilmoittautumiset

jussi.palmu@posiva.fi

Rauman viiniseuran viinimatkat

Aikaisemmat viinimatkat

Viiniseuran ensimmäinen ulkomaanmatka suuntautui Ranskaan ja Espanjaan 26.9. - 3.10.1999. Lento vei koko joukon (11 seuran jäsentä) Biarritziin, josta osa ryhmästä (4 hlöä) lähti kohti Bordeauxin kaupunkia ja siellä Juha Berglundin tilaa. Loput ryhmästä lähti kuvaannollisesti liftaten kohti pohjoisen Espanjan viinitiloja. Matkalaiset kohtasivat jälleen Donostian (Esp. San Sebastián) kaupungissa, josta suunnattiin kotia kohti.

Toinen Espanjaan suuntautunut matka tehtiin 21. - 27.3.2004 viiniseuralaisten toimesta Kataloniaan ja siellä Miguel Torresin tilalle. Täällä heitä kohdeltiin sydämellisen lämpimästi.

Italia ja Veneton alue oli kohteena kymmenen uskaliaan Viiniseuralaisen matka 27.4. - 1.5.2006. Matkalla tapasimme Euran viiniseuran M Tuomiston, joka autollaan toi ensimmäisen päivän viinihankinnat ystävällisesti Raumalle. Tapasimme Tommasin tilalla mm. Pierreangelon, johon matkan naiset ihastuivat ikiajoiksi.

Etelä-Afrikkaan lähti pieni, mutta sitä sisukkaampi joukko täydennettynä Euran Viiniseuran M Tuomistolla. Matka ajoittui heidän kesäänsä 11. - 21.1.2008, joka oli melkoinen kontrasti Suomen räntätalvesta. Tutustuimme useaan viinitilaan ja paikalliseen kulttuuriin. Matka oli antoisa ja useille ainutlaatuinen kokemus.

Seuraavaksi kohteena oli Chile 6.10.2011-17.10.2011. Tänne oli suunnitelmissa lähteä noin kymmenen henkilön voimin, mutta lopuksi lähtijöitä oli seurasta vain yksi. Matka tehtiin erään maahantuojan toimesta ja mukana oli maahantuojan asiakkaita.

Saksan Mosel-joen laakso oli vuorossa 8. - 12.5.2013. Tänne ilmoittautui ennätykselliset 21 osanottajaa. Maistelimme pidennetyllä viikonlopulla riittämiin Rieslingiä (kuivaa vähemmän, puolikuivaa, puolimakeaa ja makeaa), sekä jotain muistakin rypäleestä tehtyä viiniä.

Keski-Italiaan tehtiin viinimatka 14.-17.5.2015.